de flora en fauna in mijn tuin - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lune Helmonds - WaarBenJij.nu de flora en fauna in mijn tuin - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lune Helmonds - WaarBenJij.nu

de flora en fauna in mijn tuin

Door: Lune Helmonds

Blijf op de hoogte en volg Lune

18 September 2018 | Bonaire, Kralendijk

Hoi hoi!

Vorige week dinsdag na mijn stage dag was ik thuis en kreeg ik te horen dat mijn nieuwe buurmeisje aan zou komen in de avond!
Ontzettend leuke meid en erg sociaal. Nu hoef ik mij minder te vervelen in de avond Bijna iedere dag eten we samen in de avond en gaan we chillen of beach tennissen.
Als je zo lekker aan het chillen bent zie je ook nog eens welke dieren en insecten er bij je huisje lopen: Schorpioenen, leguanen, gekko’s, katten, (HELE DIKKE) spinnen en ook ezels die bijna iedere avond je kliko omver schoppen om daar eten uit te stelen.

We raakten aan de praat met een jongen uit Den Haag die hier ook 6 maanden stageloopt. Mijn buurmeisje moest wat voor hem meenemen uit Nederland. Ze kenden elkaar al soort van toen zij in Bonaire aankwam en zo nodigde die jongen ons allebei uit om met allerlei andere stagiaires en studenten te gaan stappen in Bonaire.

Die vrijdag zijn we naar Coco Beach Club geweest. Het is een grote strandtent aan de zee waar loeiharde muziek aanstond. Super vet! Leuke mensen en een leuk sfeertje, beter kon het niet worden. Na Coco Beach Club gingen we naar een andere club genaamd Havanna. Het was daar zo warm dat we besloten een duik te nemen in de zee.

We hebben natuurlijk ook nog stage, het kan niet altijd een feest leven blijven.

Nu zit ik alweer bijna 3 weken op stage. Het is hier ook ontzettend leuk.

Het werktempo ligt wel ietsjes lager dan in Nederland, maar het is hier ook veel minder druk. Als we zo nu en dan (echt af en toe!!) niets te doen hebben kunnen we gezellig eventjes kletsen. Alle 3 de assistentes zijn mij nu Papiamento aan het leren. Ik kan al tot 100 tellen en de dagen van de week benoemen!

Gelukkig is er tussendoor ook nog tijd om te kiten. Vorige week zondag was het mijn tweede les. Het waaide lekker zachtjes dus ik kreeg een flink grote kite mee. 2 uur later was het 10 knopen harder gaan waaien. Dat is heel wat met zo’n grote kite!

Een paar lekkere vallen gemaakt en misschien wat gekneusde ribjes aan overgehouden, maar daar worden we sterk van!

  • 02 Oktober 2018 - 05:10

    Nina Langenberg :

    Lune
    Leuk om weer wat van je te horen
    Ik lees dat je erg geniet
    Zowel van je stage als van Bonaire zelf
    Nog veel mooie weken
    Nina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Kralendijk

Bonaire!

Bon Bini!



Recente Reisverslagen:

13 November 2018

bijna het einde

24 Oktober 2018

weekje vakantie

01 Oktober 2018

Ezels

18 September 2018

de flora en fauna in mijn tuin

06 September 2018

Bondia Bonaire
Lune

Hallo! Neem gerust een kijkje rond op mijn profiel. Hier kun je mijn verhalen lezen over de avonturen die ik beleef tijdens mijn stage periode in Bonaire!

Actief sinds 31 Aug. 2018
Verslag gelezen: 808
Totaal aantal bezoekers 4246

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2018 - 01 December 2018

Bonaire!

Landen bezocht: