Bondia Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lune Helmonds - WaarBenJij.nu Bondia Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lune Helmonds - WaarBenJij.nu

Bondia Bonaire

Door: Lune Helmonds

Blijf op de hoogte en volg Lune

06 September 2018 | Bonaire, Kralendijk

Bon Bini in Bonaire.
Zo werd ik verwelkomd op de zaterdag door mijn taxi chauffeur die mij naar mijn huisje bracht terwijl we naar ''tuintje in mijn hart'' luisterden. Ik had gezellige gesprekken met mijn taxi chauffeur alsof we elkaar al langer kenden!

Eenmaal aangekomen in het huisje stond de verhuurdster van mijn huisje er om mij zelf de sleutel te geven en een korte rondleiding te geven. Ik heb mij gelijk aan de buren voorgesteld (het is een pleintje met 4 huisjes om een picknick tafel heen. Je komt elkaar dus vaker op de dag tegen). Snel wat boodschapjes gedaan en gaan settelen.

Toen ik alles had uitgepakt was het alweer 11 uur en al lang donker.

De volgende ochtend ben ik rond gaan lopen in Kralendijk. Ik heb er 20 minuten over gedaan om daar te komen. Tijdens mijn wandeling werd ik constant begroet. Dat is hier heel normaal.

Het was ontzettend warm dus ik besloot een stukje te gaan zwemmen. Daar heb ik 2 jonge gasten ontmoet die op vakantie waren in Bonaire en die morgen alweer verder door gingen naar Sint Maarten. Impulsief kwam de vraag of ik mee wilde gaan naar Klein Bonaire met hun. Na wat langer gekletst te hebben ben ik toch mee gegaan met hun!

Met de boot en een grote groep mensen zijn we naar Klein Bonaire vertrokken en hebben daar 2 uur maximaal ge-relaxed. Per ongeluk in slaap gevallen en per ongeluk ''een beetje'' verbrand.. Mooie les geleerd dat zonnebrand je beste vriend is met die felle zon die je vaker moet gebruiken dan 1 keer.....

Op naar de volgende dag:
Ik heb mijn brommertje opgehaald in Kralendijk en ben daarna naar stage gegaan. Helaas de weg kwijt geraakt. Ik stond even voor het verkeerde gebouw. Gezellig gekletst met de assistentes van het Medisch Centrum Bonaire en afgesproken dat ik de volgende dag kwam stage lopen.
Toen ik weer thuis kwam om even wat te drinken waren er overal RODE MIEREN!!!
helaas helaas, middagje zwemmen maar weggegooid om de mieren weg te jagen. Next lesson learned: alles moet in de koelkast. letterlijk alles.

Goed. Tot zover mijn leuke avontuurtjes.
Bon Siman (goede week)

  • 07 September 2018 - 15:47

    Jolanda Helmonds:

    Fijn dat je goed aangekomen bent lieve schat. We hebben al veel foto's van je ontvangen en je via zo'n "track your Flight" app gevolgd tijdens je reis naar zonnig Bonaire. Het ziet er allemaal prachtig uit.
    Geniet van je eerste dagen op het eiland.
    We horen gauw weer van je.

    Dikke knuffel
    Pappa en mamma
    Xxxxx

  • 07 September 2018 - 16:01

    Heleen Coenraadts:

    Heeejjj lief nichtje, leuk verslag van je ervaring tot nu toe, ik ga je volgen hoor!
    XXX en groetjes van Henk!

  • 09 September 2018 - 05:39

    Sandra Bouwmeester:

    Echt stoer van jou Lune!! Geniet daar van dit mooie avontuur !!

  • 16 September 2018 - 05:52

    Nina Langenberg:

    Lune

    fijn te lezen dat het allemaal goed gaat. Ook fijn dat je je zo welkom voelt en iedereen zo aardig is.
    heel veel succes daar en ben benieuwd naar je volgende verhalen.

    Nina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Kralendijk

Bonaire!

Bon Bini!



Recente Reisverslagen:

13 November 2018

bijna het einde

24 Oktober 2018

weekje vakantie

01 Oktober 2018

Ezels

18 September 2018

de flora en fauna in mijn tuin

06 September 2018

Bondia Bonaire
Lune

Hallo! Neem gerust een kijkje rond op mijn profiel. Hier kun je mijn verhalen lezen over de avonturen die ik beleef tijdens mijn stage periode in Bonaire!

Actief sinds 31 Aug. 2018
Verslag gelezen: 932
Totaal aantal bezoekers 4245

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2018 - 01 December 2018

Bonaire!

Landen bezocht: